tisdag 9 april 2013

Fru Cupcakes energibar



Jag har länge velat testa att göra egna bars.
Idag fann jag ett recept som jag tyckte kunde passa mig.... med lite egen modifiering.
Dom var enkla att göra och blev faktiskt goda....kunde sakna något sött men ska det vara nyttigt så ska det ju inte vara så sött heller ;)

Här kommer mitt recept:
8st bars

155gr gainerpulver (man kan använda proteinpulver)
150gr havregryn
50gr flytande honung
60gr jordnötssmör
60gr nötter (jag valde jordnötter)
180gr mandelmjölk (går säkert bra med annan vätska)

Gör så här:
Sätt ugnen på 175grader
Blanda allt i en skål och se till att det blir en jämn smet.
Använd en gratängform och klä den med bakplåtspapper.
Jag tog den en mellan stor, bitarna ska vara ca 2cm tjocka
In i ugnen i ca 7-10min. Det ska bli lite färg på smeten.
Kyl ned och skär upp 6 bitar

Enkelt va?

Perfekt att ha med i väskan eller i bilen som mellis.

Mums helt enkelt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar