fredag 23 maj 2014

Sommartider hej hej



Helt underbart att sommaren verkar vara i Sverige.
Underbara kvällar på altanen, picknick i gräset och grillmiddagar.
Helt enkelt ljuvligt.

Något som hör sommaren till (enligt mig) är rosévin.
Att få ta ett glas på altanen en ljummen sommarkväll det är livskvalitet för mig.
Denna snygga box är perfekt för för sommarens alla mysiga stunder och den är även otroligt snygg.
Jag älskar denna väskliknande formen och det känns liksom lite lyxigt att få hälla upp den djupt rosa ljuvliga drycken.
Druvan är Syrah och det är en druva jag normalt inte brukar köpa men denna är verkligen god.
Det är en beställningsvara på dom flesta systembolagen och vill ni beställa hem så har den artikelnr: 2181 och den kostar 215kr för 3liter.

Det här är verkligen ett riktigt sommarvin från underbara Frankrike och passar utmärkt som sällskapsvin eller till lättare middagar så som kycklingsallad eller fisk.
Smaken är perfekt kraftfull men har även inslag av hallon och björnbär vilket ger en ljuvlig sötma.
Jag vill ha mitt rosé ordentligt kallt och gärna med ett fruktfat till om jag inte äter mat.

Detta kommer hänga med mig i sommar helt klart då det faller mig i smaken både innehåll och design.


Betyg: 4/5



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar