tisdag 6 maj 2014

Årets coolaste tävling


Imorgon bitti sätter jag mig på tåget mot Stockholm för att följa årets tuffaste och coolaste tävling.

Det är en ny kocktävling med svensk/japanskt tema där 8 underbart duktiga kockar ska skapa japanska smakupplevelser med svenska råvaror.
Två av kockarna kommer gå vidare till finalen som hålls i oktober.
Kockarna ska tillaga en varmrätt och en kall rätt och det ska verkligen bli spännande att se vad dom skapar även om jag inte kommer kunna smaka det.

Tävlingen hålls på GastroNord mässan och tävlingen är i "kitchen-side" delen i Hall A.
Jag har blivit inbjuden till VIP delen och känner mig galet stolt och ärad.
Tycker detta ska bli super spännande och är otroligt ärad att få följa tävlingen på plats.
Klickar ni på bilden här ovan kommer ni direkt till tävlingen som ni kan följa via nätet men är ni på GastroNord måste ni helt enkelt kolla in tävlingen....kommer bli awesome.

Det japanska köket är är ju både makalöst gott och otroligt vackert.
Tävlingen arrangeras av Knivakademin och Vikingsun i samarbete med Akebono Satake.

Ni kommer självklart få följa mig denna dag på instagram och även på bloggen och glöm inte länken direkt till tävlingen. Bara att klicka på bilden ovan, tävlingen sänds alltså imorgon mellan 11.00-17.00 och har ni vägarna förbi så titta gärna irl.

xoxo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar