torsdag 13 november 2014

Dagens match

Dagens match var ju verkligen trist.
Hemma mot BIK-Karlskoga som tydligen är kända för grishockey. 

Och ja om man är beredd på grishockey så kanske man går direkt in i anfallsmode och det var lite så det kändes. 
VIK gjorde första målet och det kändes awesome men sen blev det liite hejsanhoppsan. 
För det första så tror jag domarna var köpte av BIK. 
Kan låta som jag är smått färgad men stora delar av matchen dömde domarna som om dom inte läst regelboken eller var kära i BIK. 
Väldigt tråkigt när det inte är schysst dömt och jag börjar tro att när man jobbar som domare behöver man ingen utbildning. 

VIK hade en del glöd och bra spel men det märktes enormt att dom var spända och smått aggressiva vilket inte alls var till deras fördel, speciellt inte när domarna dömde som dom gjorde. 
Om dom varit mindre aggressiva och lagt mer spel på matchen tror jag det hade gått bättre för många av målen som BIK gjorde var pga slarv från VIK-spelare. 
Dock var det en jämn match som kunde ha slutat hur som helst och Fredrik Johansson gjorde 3 mål!!!
Det är ju hattrick och såååå coolt. 
Den nya spelaren Urbas tror jag enormt på och det ska bli skoj att se hur han tar plats i laget. 
Angell är även en spelare som sliter enormt och jag blir glad av att se hur han brinner för att spela. 

När det bara var några minuter kvar av sista perioden gör tyvärr BIK sitt 4-5 mål och det avslutar matchen som skulle ha kunnat vara förlängning och ge VIK 2- poäng. 
Istället blir det tyvärr förlust och inga poäng alls. 

Riktigt trist men helt ärligt......man kan inte gräva ner sig för det och jag hoppas spelarna försätter att kämpa på för denna säsongen är verkligen allt möjligt. 
Det är inte långt från toppen även om det känns mörkt just nu. 
Många som har trist attityd till hur det går för VIK just nu men jag är inte en av dom. 
Jag tycker fortfarande att det är så himla skoj att få vara pressvärdinna och jag är så stolt över att vara delaktig i VIK både som pressvärdinna men även som lagledare för Leos lag. 
Det ska mycket till innan ni hör eller ser något surt från mig iallafall. 
Imorgon är en ny dag och livet går vidare och nästa torsdag möter vi Malmö och då hoppas jag laget är på banan igen. 

En sak som jag tänkte på idag på matchen dock är att en av BIK spelarna var otroligt lik Jeff Daniels i Dum Dummare och det är nr 17 Christian Berglund. 
Det tyckte jag var kul ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar