onsdag 26 november 2014

Vissa matcher är helt enkelt underbara


Gårdagens match hemma mot Björklöven var verkligen strålande.
Visst tappade VIK en del spel ibland men på det stora hela var det en match som jag såg med stolthet.

Brock Montpetit dundrade in 2 mål, Jacobsson satte 1 mål och Erik Andersson fick också in 1 mål vilket gjorde att VIK vann med 4-0.

Helt enkelt ljuvligt och Jacobsson verkar verkligen finna sin plats i laget.
Mitt jobb som pressvärdinna känns sååå mycket gladare när dom vinner och jag hoppas innerligt vi får se ett lika fint spel resterande matcher denna säsong.
Jag är ju otroligt stolt över att vara pressvärdinna men blir helt lyrisk när dom vinner.

När matchen var slut kände jag för att göra High Five med alla...men låg mest bara fånigt ;)
Sådana här matcher ser man ju klart tydligt att dom har spelet i sig och jag hoppas innerligt dom kollar vad skillnaden är i matcher där dom varit tokdåliga jämfört med denna matchen.
Bjurö stod i mål och han var helt enkelt underbar och höll ju nollan.
Allt klaffade denna kvällen helt enkelt och det vore så himla underbart om det kunde fortsätta göra det.

Denna säsongen är ju otroligt ostadig för många lag och det gör ju att det finns en möjlighet för alla lag och att inget är hugget i sten ännu.
Därför vore det ju heeeeelt perfekt om VIK nu fann sin toppnivå och fick flyt resten av säsongen.
Skulle ju göra allt så mycket enklare.

Jag är ju dock en tjej som gillar VIK oavsett och jag blir så himla trött på alla Västeråsare som är medgångssupportrar (eller vad det heter).
Visst kan väll även jag sucka ihop lite när det går dåligt men jag lider även med boysen när dom spelar så dåligt. Det är deras jobb och ju längre ner man kommer destå svårare blir det att klättra uppåt. Det vet ju alla att börjar något gå dåligt så blir det ju inte bättre om man får höra det på fel sätt.
Då kan det istället bara bli sämre och sämre och till slut kan du inte göra något rätt.

Så fortsätt stötta och puscha för killarna kan...det visade dom igår.

Heja VIK

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar