fredag 14 november 2014

Kaliforniens stolhet



Min favoritdruva är Zinfandel och det är inte ofta man stöter på ett Zinfandel vin som inte är tilltalande.
Det är ofta ett smakrikt vin men med en mildhet som gör att det passar utmärkt som sällskapsvin men inte är helt klockrent till middag.
Kan iof tycka att Zinfandel passar till en lättare pasta, fisk eller sallad men gör sig inte rätt till grillat eller en mastig gryta.

Charles & Charles är 2 coola snubbar som gett sig in i vinbranschen och deras röda vin fick flytta hem till mig.
Det är beställningsvin på Systembolaget men min leverans gick super fort att få hem, tog endast 3 dagar. Beror väll iof på om lev har vinet hemma eller ej.
Beställer man 6 flaskor får man dessa levererade i en stilren trälåda.
Perfekt som present till vinälskaren.
Artikelnr är 74997

Flaskan är ju vacker och väldigt stilren och jag är ju rätt svag för vackra flaskor.
Och här är ett vin som inte enbart har ett snyggt yttre utan även ett himmelskt inre.
Otroligt smakfullt men ändå silkeslent helt enkelt perfekt.
Prisvärt och klockrent i alla tänkbar former.
Passar perfekt som gåva eller till fredagsmyset och detta är en ny favorit för mig.
Jag älskar det verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar