tisdag 13 juli 2010

Den årliga...




resan till Örebro är avklarad. Har blivit en tradition för mig och barnen och iår följde mormor med och vi stannade hela 3 nätter. Underbart. Vi hade dock lite problem med hotellet med allt blev ändå bra till slut.




Det var full rulle hela tiden men vi hann även med lite mys och även shopping.


Måndag då var vi på stan, i den underbara lekparken i stadsparken och sen köpte vi hem lite snacks och dricka.




Tisdag åkte vi till Gustavsvik och badade. Jag och Lucas skulle åka vattenrutschkana och när vi lyckades ta oss upp i spiraltrappan (jag är sjukt rädd för höjder och just spiraltrappor) ända upp i taket så stod vi där. Kanan var helt täckt och det var mörkt där inne.


Lucas sa att han var rädd och visste inte om han ville åka. Mitt hjärta slog fort fort och jag sa faktiskt att jag inte kunde vara stark åt honom, om han inte tordes då fick vi gå ner igen.


Var så rädd så jag inte visste vart jag skulle ta vägen men sa att om han ville åka kunde vi göra det. Jag är inte så himla förtjust i sådana saker och är helt övertygad om att jag ska dö...även fast jag vet att andra människor ¨åker och att det inte r farligare än att tja något annat.


Det slutade dock med att vi gick ner igen och Lucas ska åka den om vi åker dit när Peter följer med. Tackade Lucas när vi kom ner och berättade att jag var rädd.


Jag tycker inte att man måste vara stark hela tiden som mamma.


Lunch intog på badhuset och middag åt vi på hotellets resturang.


Kvällen spenderades på stan med lite shopping.




Onsdag for vi till lek och buslandet. Fullt ös medvetslös.


Barnen fick röjja fritt. Jag drog ett varv i klätterställningen med Leo men insåg att han fixade det där perfekt så han fick fria "fötter" ;)


Jag och mamma höl koll men försökte vila våra fötter och få lite energi.


Lucas spelade Lasergame 2ggr åxå och vart helt frälst. Vi höll inte på att få med honom.


Men till slut kom han och åt...och var helt slut :)


När vi kom tillbaka till hotellet vart det en kort paus sen gick vi på bio och såg nya Shrek.


Allihopa gick och Leo som bara är 3år klarade det galant.


Han tyckte det var konstigt att dom släckte lyset men somnade en stund och ville INTE ha på sig sina glasögon (det var 3D) men var inte onöjd med det.


Sen vart det panikkissande och vi hann inte riktigt så vi fick gå tillbaka till hotellet.


Mamma och Lucas kollade färdigt på filmen men jag och Leo missade inte så mycket.


Super mysigt. Sen gick vi till Mcdonalds för kvällsmat.


Den kvällen somnade barnen ganska tidigt.




Torsdag morgon insåg vi att inte helt enkelt inte orkade göra något annat än åka hem.


Vi orkade inte ta barnens ö men får ta den ett annat år.


Måste säga att Örebro är den mest underbara och perfekta barn stad jag sett. Helt underbar och vi hade helt underbara dagar. TACK snälla mamma för dessa dagar.




XOXO


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar