måndag 9 september 2013

Boots No 7



Även om det fortfarande är en hel del fina dagar kvar och nästan sommarvarmt så går det ju inte att komma ifrån att hösten är på intågande.
När solbrännan håller på att försvinna och huden går in i höstläge då är det lätt att känna sig lite gråmulen i ansiktet. Det gjorde iallafall jag.
Men nu har mitt ansikte fått lite lyx iallafall.

Det är ju inte bara hösten som gör huden lite trist....det är ju även åldern ;)
Ja ja jag vet....liiiite fåfäng får man vara.
Och även om jag inte har en super rynkig hud så är det ändå bra att förebygga och vårda.
Läste någonstans att man bör börja med anti-ageing produkter runt 25 års ålder.....så jag måste erkänna att jag är några år försen. Men bättre sent än aldrig :)

Ja hur som helst så har Boots No 7 flyttat in för att rädda upp min trötta hud.
Jag har dels ett serum som heter Protect & Perfect och är intensivt.
Dessa egenskaper har den:
  • Hypoallergen
  • Efter sex månader visar huden tecken på återuppbyggnad och med tiden förbättras spänsten.
  • Omedelbar förbättring av hudens lyster efter första påstrykningen.
  • Ett rikt och sammetslent serum mot ålderstecken som är lätt tränger in i huden. 
Den är verkligen sammetslen mot huden och gör huden mjuk och fin.
Lovely helt enkelt.
Serumet används morgon och kväll på rengjord hy.
Jag är liiiite dålig på att rengöra på grunden men jag lovar bättring.
Jag använder det i varje fall varje morgon och kväll ;)

Sedan har jag en dagkräm som heter även den Protect & Perfect men Day Cream.
Den används efter serumet och känns återfuktande men det är även en underbar anti-age produkt.
Dessa egenskaper har produkten:
  • Hypoallergen
  • Bredspektrumsolskydd SPF 15
  • 5★UVA-teknologi
  • Vårt Pro-retinol-komplex innehåller lipopeptider som ökar spänsten varaktigt. 
Efter användning känns huden mjuk och len och har en fin lyster.

Dessa produkter går att köpa i butik här: Apotek Hjärtat, Åhléns, Kicks och välsorterade parfymerier.

Men finns även på nätet här:  Eleven.se, lyko.se, bangerhead.se, shopping4net.se, nordicfeel.se, Vitaminvaruhuset.se, beautyplanet.se och bybloom.com.

Serumet ligger på runt 299kr och dagkrämen ca 249kr.
Det tycker jag är prisvärt då båda produkterna är mycket dryga och räcker länge.
Man behöver bara liiite varje gång för att det ska kännas bra.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar