tisdag 3 september 2013

Fru cupcakes testar Yollibox



Igår tills mitt kvällste skopade jag upp lite Yollibox glass.
Har länge varit nyfiken på denna yoghurtglass i gudomligt söta förpackningar och i fredags flyttade en box hem till oss. 

Jag älskar verkligen förpackningen och designen.
Stilrent och så vackert helt enkelt.
Vad är då Yollibox?
Jo det är en frozen yoghurt gjord på enbart naturliga produkter.
Den består av mer än 70% yoghurt och har en låg fetthalt.

Historien om Yollibox kan ni läsa här.
Det är otroligt roligt att dessa 2 tjejer startat och dragit igång Yollibox och jag önskar dom stort lycka till.

Så vad tyckte jag om min förpackning Yolli?
Jag hade lite svårt att välja smak men kom fram till att jordgubb skulle bli en bra "första gången smak" så den fick flytta hem med mig.
Måste erkänna att jag är lite dålig på just yoghurtglass men hade ändå fått för mig att den skulle vara krämig, sammetslen och lite syrlig.
Det jag skopade upp ur min vackra förpackning var väldigt mjukt men även lite frostigt.
Tyckte det påminde om sorbet (som inte är en favvo).
Det doftade ljuvligt om glassen och vacker rosa färg.

Första mötet Yolli och min mun var helt ok.
Dock blev jag inte direkt kär i den sorbetliknande konsistensen.
Tyckte smaken kändes lite frän och koncentrerad och ja...det blev helt enkelt ingen magi i min mun.
Tyckte även att den smakade konstigt sött och det smakade nästan som sötningsmedel.
Nej får jag välja mellan denna och min absoluta favvo så blir det helt klart riktig glass här hemma.
Men det finns ju en hel del smaker på Yollibox så kanske finns det någon jag gillar bättre.
Jag hade gärna smakat ananas eller kanske lakrits eller viol om det skulle ha funnits.
Men jordgubben med gick inte hem här.

Jag älskar dock utseendet och historien om Yollibox och det blir poäng på det.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar