fredag 13 september 2013

Första löp/promenadturen



Igår bestämde jag mig för att det var dax att börja träna upp flåset.
Jag har ju funderat på det läääänge men liksom lyckats förhandla bort det med mig själv.
Igår tog jag på mig mina träningkläder och drog på mig mina (inne!)skor och begav mig ut.

Sist jag sprang (förutom 100m i stilettklackar) var någon gång på högstadiet så jag visste ju att mitt flås inte direkt var på topp.
Jag inledde med att gå fort och varvade sedan med att springa lite då och då.
Tog mig runt en bra bit så jag är ändå imponerad och även om jag inte sprang speciellt mycket så promenerade jag ändå i rask takt.
25min var jag igång hur som helst och när jag kom hem var jag lite trött.
Föll ihop i solstolen och drack vatten....funderade på hur jag skulle lyckas träna armarna åxå....gav upp och slöa resten av kvällen.

Men nu är jag på G.
Imorse cyklade jag dessutom till jobbet så nu ska snart flåset vara med också.
Ska fortsätta cykla till jobbet och försöka ge mig ut 2 kvällar i veckan.
Hejja mig.

Däremot var mina skor INTE alls bra.
Dom var för breda och kändes obekväma.
Dom passar perfekt på gymmet men inte alls till promenad eller löpning.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar