måndag 16 september 2013

Isländskt godis

Nammi-day är isländska och betyder godis dag.
Det är precis vad jag haft idag....en måndag ;)

Island har inte bara nyttiga Skyr utan även en massa mumsigt godis.
Jag har ju testat Lakkrisdjöflar förut och även testat en del lakritspulver från island men nu är det dax att smaka lite mer av utbudet på godissidan.

Isländsktgodis.se ägs och drivs av Arna som är islänningen som flyttade till sverige i slutet av -90 talet. Han saknade helt enkelt ett utbud av godis från island och slog upp sin egna webbutik.
Här finner du allt från klassiska godisar till nyheter.
Choklad och lakrits består majoriteten av.
Jag har fått äran att testa 6 sorter och kan säga att isländskt godis verkligen är speciellt.


Denna lilla goding är en mjuk chokladbar täckt av mjölkchoklad som överraskar med bitar av
mjuk lakrits.  Perfekt mumsbit till kaffet eller kanske ett glas rött till denna. 

En mild med saltig lakritssmak lämnar spår i munnen en stund efteråt.






Tromp är en mumsig chokladkula med en himmelsk mitt av lakrits.

Perlur har ett hårdare skal som döljer en mjuk och len choklad och en smakfull lakrits i mitten.
Denna är verkligen super god. Och en av mina favoriter av dessa 6.

Kulu-sukk är en kraftfull liten godis.
En mörkare choklad täcker en kraftfull lakrits. Mums



Nizza är himmelsk mjölkchoklad med mjuka lakritsbitar i.
Isländsk mjölkchoklad är super god och jag gillar dessa mjuka lakritsbitar i.

Ja här är några mumsbitar som jag kan tipsa om helt enkelt.
Surfa in på Isländskt Godis och sök era egna favoriter.
Anger ni koden: 1031 har ni dessutom 10% ända till sista oktober

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar