torsdag 12 september 2013

Ny druva ska smakas



Imorgon är det ju äntligen fredag.
Helt underbart men jösses vad fort veckorna går.

Fredagsmyset är planerat och jag hoppas på att finna jordgubbar på min maxi och sen blir det popcorn, chips och kanske lite ost och kex. 
Och Fångarna på Fortet självklart.

Denna fredag ska jag testa en ny sorts vitt vin.
Eller ja druva är ny för mig och jag har länge varit nyfiken på denna flaskan.
Utbudet på småflaskor är ju pyttelitet så dom flesta har jag testat men just denna har jag bara sneglat på.

Nu är det dock dax att testa...imorgon.
Enligt systembolaget så ska detta vin smaka:  Något kryddig, druvig doft med inslag av röda äpplen och persika

Ska bli spännande att testa denna.
Jag hoppas att den inte är för kryddig utan att röda äpplen och persika lyser igenom mest.
Hur den smakar...ja det kommer ni ju självklar få veta ;)

Vill ni själva prova denna till fredagsmyset så har den lilla flaskan artikelnr: 2899
och kostar endast 52kr för 375ml.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar