tisdag 23 september 2014

Biodate

I fredags var det äntligen premiär för The Maze Runner och jag, Jenny och Sofia hade en biodate.
Vi har alla 3 läst första boken och har 2:an och 3:an.

Första boken tar ett tag att komma in i men är så himla bra.
Jag hade stora förhoppningar på filmen och höga  krav :)
Det är inte helt enkelt att göra film från en bok.

Thomas vaknar i en hiss och minns inget.
Hissen för honom upp till ett samhälle där han möter ett gäng som har som en egen liten by.
Dom är fast i mitten av en labyrint där en port öppnas ut mot labyrinten varje morgon.
Då beger sig ett gäng "runners" ut i labyrinten för att försöka finna en väg ut.
Thomas inser snabbt att även han vill bli en "runner" trots farorna som lurar utanför portarna.

Alltså det var kärlek från första stunden, jag gillade filmen enormt och jag vill se den igen.
Den skiljer sig en hel del från boken men det spelade ingen roll för filmen var awesome helt enkelt.
Ni måste helt enkelt se den oavsett om ni läst boken eller ej för wow vilken film.
Måste egentligen se den igen för att verkligen klargöra om jag är så nöjd som jag är för det var länge sen jag var så nöjd över en film som baserats på en bok.
Love it helt enkelt och jag längtar verkligen till nästa film...och hoppas av hela mitt hjärta att det ska göras fler filmer.
Satsa på en biodate i helgen och se den här...har svårt att tro att ni skulle bli besvikna.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar