torsdag 4 september 2014

Vill du bli bortskämd?

För ett tag sedan åkte jag med kidsen och mamma på en minisemester till underbara Nyköping.
Det var dags för den årliga Hertig Karls marknad och det har liksom blivit tradition att besöka den med mamma och samtidigt hälsa på min finfina släkt i Nypan.
Nyköping är en underbart mysig och vacker stad och har ni inte besökt den ännu så måste ni helt enkelt planera in det till sommaren.
Den är ju underbar året runt men just under sommaren så finns det få ställen som slår Nyköping enligt mig.

Iår checkade vi in på underbara Hotell Kompaniet som vi bodde på när vi firade studenten förra året.
Det tillhör Clarion kedjan och är helt klart ett av mina favvo hotell.
Även detta år gjorde vi en 2-nätters och det är verkligen att rekommendera.
Hotellet ligger nästan vid hamnen och har kanonläge till allt i Nyköping.
Från första stunden...precis när du kliver in genom dörrarna då känns det som hemma helt enkelt.
Hemma men med massor av lyx.
Det känns som om varje vrå är uttänkt och dekorerat för att smälta ihop perfekt.
När man kliver in genom dörrarna känns det som om axlarna åker ner och man vill liksom inte checka ut.

Vi fick även denna gång ett enormt rum men detta var med en soffa som blev en dubbelsäng.
Rummen är stilrena och klädda i harmoniska färger och badrummet är lyxigt och otroligt stilrent.
När man öppnar dörren till sitt rum kan man inte låta bli att ta ett djupt andetag och på utandningen kommer ett wow. På sängen ligger mysiga morgonrockar och självklart finns Dumle placerat på sängarna.
Kärlek helt enkelt.

Hotellet har en lång och spännande historia och har fått sitt namn från tiden då Nordiska Kompaniet hade sin möbelverkstad i byggnaden. Från 1904 och sju decennier framåt tillverkades här några av världens lyxigaste möbler med kunder så som kejsare, kungar och kändisar.
Över hela hotellet hänger tavlor och skisser från den tiden och jag kan intyga att hotellet håller världsklass och har besparat den lyx som kan jag tänka mig att möblerna hade.
Uteserveringen har dessutom Nyköpings bästa läge och att få sitta här och äta sin frukost är helt enkelt breathtaking.

När vi checkade in kom vi precis lagom till eftermiddagsfikat.
Och ja...här serveras det eftermiddagsfika med hembakat mumsigt fikabröd.
Denna dagen var det egengjord tårta som var underbart god och vi startade med en fika på uteserveringen.
Det är ju helt ljuvligt att få fikabröd varje dag och dom är verkligen duktiga.


När du checkar in på Hotell Kompaniet behöver du knappt lämna hotellet om du inte vill.
Iof tycker jag verkligen att du ska passa på att njuta av Nyköping när du ändå är där.
Men vill du enbart ladda batterierna och pyssla om dig så kan du lugnt stanna på hotellet.
Det finns en ljuvlig relax avdelning som har öppet mellan 15-22 alla dagar och där kan du slappa i bastun, bada i bubbelpoolen eller bara njuta av lugnet och äta färsk frukt.
Och har du ingen morgonrock på rummet så får du låna det om du ska till relaxen ;)

Jag älskar verkligen frukostar och är rätt hård i min bedömning på just hotellfrukost.
Jag vill ha en underbar och lyxig frukost och det ska finnas allt för både stora och små.
Hotell Kompaniets frukost är helt underbar och helt klart en av dom bästa jag någonsin fått serverat.
Barnen blev lyriska över pannkakor ( som smakade hemmagjorda) och croissanter och jag och mamma frossa i allt som fanns uppdukat.
Det finns verkligen allt du behöver för en perfekt start på dagen.

Förutom frukost och eftermiddagsfika så får man även middag när man bor här!!
Japp ni läste rätt....varje dag serveras det en kvällsmat och denna helgen hade dom är massa mumsig plockmat.
Middagen serveras 18-21 och skulle du anlända efter kl:21 får du ändå något att stoppa i magen.
Första kvällen fick vi biffgryta som smakade himmelskt och självklart åt jag "efterrätt" som blev ost, kex och parma. Helt enkelt ljuvligt.

Alltså Hotell Kompaniet är ett underbart hotell oavsett ålder eller vad du än har för planer för Nyköping.
Du känner dig ompysslad, hemma och kan bara luta dig tillbaka och njuta.
Personalen är verkligen underbara på ett avslappnat och mysigt sätt oavsett vart du möter på dom på hotellet.
Vill du träna när du är här finns det både ett mindre gym på hotellet men dom har även ett samarbete med ett gym bara en liten bit ifrån hotellet.

Finns även bra parkeringsmöjligheter precis bredvid hotellet.

Varför inte unna dig en höstresa för att ladda batterierna?
Checka in och njut helt enkelt och är det fint väder kan jag rekommendera dig en promenad i hamnen.

Av oss får Clarion Collection Hotell Kompaniet full pott och vi saknade hotellet i samma stund som vi checkade ut ;)
Vi bor på en hel del hotell och även barnen är vana hotellsovare och Hotell Kompaniet är helt klart top 3 på våran favvo-lista.

Tack snälla Hotell Kompaniet för att ni får era gäster att må så himla bra och verkligen känna sig välkomna.
Ni är guld värda helt enkelt och jag hoppas vi ses snart igen

xoxo

1 kommentar:

  1. Jag heter Lilian N. Det här är en väldigt glad dag i mitt liv på grund av den hjälp Dr.saguru har gett mig genom att hjälpa mig att få min exman tillbaka med sin magiska och kärleksförtryck. Jag var gift i 6 år och det var så hemskt eftersom min man verkligen fuskade på mig och sökte efter en skilsmässa men när jag kom över Dr.saguru e-post på internet om hur han har hjälpt så många människor att få tillbaka sin ex och hjälper till att fixa förhållandet. och få människor att vara lyckliga i sin relation. Jag förklarade min situation för honom och sökte sedan hans hjälp men till min största överraskning sa han till mig att han kommer att hjälpa mig med mitt fall och här firar jag nu eftersom min man har förändrats helt för gott. Han vill alltid vara vid mig och kan inte göra någonting utan min present. Jag tycker verkligen om mitt äktenskap, vad en fantastisk fest. Jag kommer att fortsätta vittna på internet för att Dr.saguru verkligen är ett riktigt trollspelare. BEHÖVER DU HJÄLP DÅ KONTAKTA LÄKARE SAGURU NU VIA E-post: drsagurusolutions@gmail.com eller WhatsApp +2349037545183 Han är det enda svaret på ditt problem och gör att du känner dig lycklig i ditt förhållande. Och hans också perfekt i
    1 ÄLSKA STAV
    2 VINNA EX TILLBAKA
    3 KVINNENS FRUIT
    4 FRÄMNINGSSTAV
    5 SKYDDSSTAV
    6 VERKSAMHETSSTAV
    7 GODE JOB STAV
    8 LOTTERISK STÄLLNING och STOLTFALLSTAV.

    SvaraRadera