lördag 6 september 2014

Nu börjar snart hockeysäsongen

Mitt förra inlägg kändes ju lite trist och kanske uppfattas det lite trökigt.
Jag gör otroligt mycket härliga och roliga saker och har både familj och vänner som ger underbar energi och livsglädje.
Energin som är tömd fylls heller inte på av sömn...jag är inte tröttare än vanligt och har nog ingen brist på något.
Jag behöver helt enkelt bara finna det som tankar på energin, inte det jag brinner för...för jag har massor med härliga saker som jag brinner för...utan det som laddar...det som gör energistapeln grön igen.

Men i väntan på det så laddar jag för allt vad livet ger och en av dom uppgifterna i höst som kommer både ge och ta energi är hockey.
Är sååå sjukt glad att jag blev tillfrågan att vara VIK´s pressvärdinna denna säsong och känner mig så himla stolt och det kommer bli en spännande säsong.

Igår hade jag mitt första uppdrag som pressvärdinna och man kan lugnt säga att jag vaar super nervös.
Skulle vara med på VIK Kick Off med spelare och sponsorer.
Middag och mingel helt enkelt.
Jag är alltid så himla nervös när jag ska på sådana här grejer men sen faller jag liksom in i min roll och levererar.



Här ser ni mig i min nya fina kavaj som jag kommer bo i i höst.
Jag är inte den som älskar kavajer men denna är klockren och sitter perfekt och loggan är liksom pricken över i:et.

Jag är inget proffs på hockey, jag har lyckats samla på mig lite info under åren och kan en del spelare.
Men nu börjar det bli många nya för mig och jag hade inte riktigt koll på vilka alla var igår.
Gårdagen var otroligt rolig och jag blev presenterad för dom jag kommer stöta på under säsongen.
Några känner jag sedan tidigare men några är helt nya.
Bla VIK´s ena tränare Martin Filander som dessutom är helt ny för säsongen.
Han kom och hälsade och han känns som en bra kille, ska bli spännande hur han och "Hellas" och Mitell kommer att ta sig an laget.
Filander är väldigt ung och säkert är det några som frågar sig om han kanske är för ung, själv tror jag inte att en ledare sitter i åldern utan i personligheten och jag tror absolut att Martin har det som krävs och jag önskar honom stort lycka till ihop med resten av truppen.

Under kvällen blev även truppen presenterad och alla nykomlingar blev intervjuvade.
Så kul att se killarna under masken och skydden men oj oj vad jag kände mig gammal ;)

Så här innan säsongen kickar igång på riktigt så är mina spekulationer så här:
Hoppas på att Mathias Brome är lika duktig (om inte bättre) denna säsong som förra, kände inte alls igenom honom utan hjälm men han såg laddad ut.

En till som inte är ny men som fångade mitt intresse pga av energin och glimten i ögat (något man ibland missar under hjälmen) var Ewan McGrath.
Jag hoppas han energi lyser ut i spelet och att han har en lysande säsong.

Marcus Söderkvist är en spelare som spelat länge i VIK och vi är nog alla tacksamma att han fortsätter spela. Han är en guld spelare som kan spela alla positioner helt enkelt.

Sen måste jag även säga att jag är så otroligt glad att vi har Fornataro tillbaka.
Även fast han hade tungt förra säsongen så vet jag att det finns en underbar spelare i honom..och det vet ni också. Så denna säsong hoppas jag han finner sin topp igen.

Nu till dom nya spelarna som fångade mitt intresse.

Först ut är Nick Angell, wow han ser verkligen ut som en (i mina ögon) klassisk amerikansk hockeyspelare. Han talar svenska helt enormt bra och man ser att han brinner verkligen för hockey.
Ska bli otroligt skoj att se hur han är på isen.
Och det för mig även vidare till en spelare som jag gärna skulle vilja se i samma 5:a som Angell (kom ihåg att jag är allt annat än proffs på hockey och bygger mina funderingar enbart på det lilla jag vet) och det är Simon Fredriksson.
Enbart baserat på kroppsbyggnad och utstrålning så tror jag Angell och Fredriksson är ett lysande par.
Ska bli spännande att se hur dom spelar och vilken roll dom tar i laget.

Sen måste jag faktiskt erkänna att jag inte direkt jublade när Conny Strömberg blev klar för VIK.
Helt enkelt orättvis bedömning från mig och jag måste även erkänna att jag helt enkelt får ändra uppfattning.
Välkommen till VIK Conny..är helt säker på att du kommer vara en kanon spelare och du verkar vara en cool kille som bjuder på dig själv på ett coolt sätt.
Och vad jag förstår så är du även grymt bra på hockey ;)
Så jag ber om ursäkt för dålig dömning och är inte den som inte kan erkänna mina misstag.
Du brinner verkligen för hockey och det ska bli härligt att se dig på isen.

Men vart välkomna alla nya spelare och även gamla spelare och ja alla andra.
Säsongen 14/15 kommer bli awesome är jag säker på och det är en ära att få vara med ombord.
Och ni finner även en ny kategori här på bloggen...det kommer bli en del hockey under hösten.
Men lugna...jag satsar inte på att bli Sveriges nästa hockeybloggare ;)
Detta är helt enkelt något jag brinner för och då vill jag ju självklart dela mina tankar, funderingar och vardag med er.


Angell blir intervjuvad av Bosse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar