lördag 19 december 2009

Jullov nu

Idag jobbade jag sista dagen innan jul. Nu är jag och barnen lediga. Peter är ledig from onsdag.

Såå skönt. Ska försöka spendera dagarna fulla med mys och pyssel..och humöret i schack.
Mycket som ska göras innan jul men det vi inte hinner...ja det hinner vi helt enkelt inte.

Igår hade jag en dag full med lycka.
Morgonen började med en present på mitt skrivbord.
En liten burk med läppbalsam som ser ut som en glassburk, den luktar vanilj..mmmm.
Det var en go arbetskompis som hade gett mig den. Hon fick minicupcakes formar av mig häromdagen och ville ge något tilbaka. Mysigt mysigt.

Sen fick jag förgylla 4 goa tjejers dag på jobbet. Hade kvällen innan varit på min favvoblom affär och köpte 4 julgrupper som jag delade ut. 2 st jobbarkompisar (för att M är min minimamma, för att L är en go vän) och mattanterna. Dom är sååå goa och ser alltid till att det jag vill ha till frulle finns. Håller det på att ta slut ägger dom undan det. Ohh alla vart både glada och förvånade.

Sen på eftermiddagen kom en annan arbetskamrat med en present...doftljus.
Klockrent..och mycket mycket uppskattat. Även hon hade fått formar av mig tidigare i veckan.

Till lunch åt vi ute och jag tryckte i mig en underbar panpizza med peperoni på. Lycka är....

När jag precis hade kommit innanför dörren på kvällen ringde det på dörren.
Utanför stod en granne som frågade om vi hade det kallt.
Jag fnissade till och trodde han skoja med mig...vi har haft typ 8grader på morgonen.
Han kom in och kände på elemänten som då blivit varma efter att peter fixat med dom och sa att det inte alls var bra. Vi sa att vi inte hade haft ordentlig värme sen vi flyttade in...2004.
Heeelt sjukt...då gick han och hämtade en pump och sa att vi skulle prova med den.
Ibland undrar man om det finns en högre makt.

Kvällen avslutades med skön shopping på hälla med mysiga T.

Idag har vi mest haft mys hemma...inget pyssel dock.
Får se vad morgondagen har att erbjuda :)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar