onsdag 16 december 2009

Tisdag

Igår hade jag min lediga tisdag som vi har när vi jobbat söndag.
Det är så underbart skönt med dessa dagar som kommer ca var 7-8 vecka.

När Peter åkt med barnen och tystheten la sig hemma var det lycka.
Tog en kopp kaffe och pratade med lilla mamma.
Helt plötsligt kom Peter hem igen på frulle, han skulle på ett möte och kom hem emellan.

Hade planerat en massa saker inför dagen...men fick inte någe gjort alls.
Fastnade i soffan och enda rörelsen jag gjorde var att gå ner och hämta kaffe då och då..och fixa lunch och skottade snö iof:) ett par gånger
Fick dock fart i mig på kvällen och hann göra nästan allt jag skulle ha hunnit på dagen.
Hoppade dock att göra färdigt cupcakes till jobbet och fick panikgöra dom imorse...det slutade i att Peter kom försent till jobbet tack vare mig. Usch...ska aldrig mer hoppa över något.

När jag kom till jobbet imorse hade jag ett medelande på telefon.
Fick mig en mjuk utskällning. Först tog jag det bara men ju mer jag tänkte på det destå mer upprörd vart jag. Det slutade med att jag ringde upp personen och läxade upp honom bestämt men inte otrevligt. Sååå skönt när man får ur sig saker och inte har kvar dom i systemet:)

Idag har vi julklappsutdelning på jobbet. Jag har bakat pepparkaks cupcakes med vanilj frosting på och rött dekorsocker. Hoppas dom är goda.

Ohh glömde...fast det kanske är likadant överallt.
Det snöar här och har gjort ett par dagar. Underbar vacker snö..massor med snö.
Ohh vad jag hoppas att den ligger kvar länge länge. Såå fint och juligt ute nu.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar