torsdag 31 december 2009

GOTT NYTT ÅR KÄRA LÄSARE

Idag är det alltså nyårsafton, tiden går verkligen fort.
Jag har varit dålig på att skriva på ett tag och det skulle ta evigheter att skriva allt mysigt som hänt men tänkte ge mig på en förkortad version :)

Julafton, firades hemma hos oss iår. Super mysigt var det med både Peters familj och min familj.
Mycket god mat, trevligt sällskap, underbara paket och mumsig efterrätt.
Jag hade gjort pepparkaksmuffins, morotskaka, saffranskaka och min brors sambo hade gjort jordnötsmörgodis och rocky road. Mums mums.
Vi var helt slut allihop när dagen var över.

Juldagen spenderade vi med att slöa och leka och städa.
Mycket skönt att ha en juldag som vi inte behövde åka någonstans.

Annandag jul kom Peters pappa och hans fru och Peters syster med familj.
Då blev det inte julmat utan Peter gjorde en helt sjukt god gryta som serverades med potatisgratäng och ris. Underbart gott.
Jag gjorde en nogatkladdkaka med hallonsås och kladdkakemuffins. Mycket gott blev det.

På måndagen började jag jobba. Herre gud vad mycket vi hade på jobbet.
Vi brukar aldrig ha kö in till oss men nu var det det konstant.
Både måndag och tisdag var det körigt och jag var helt slut på kvällarna.
Onsdag lugnade det ner sig dock.
Peter var hemma med barnen och dom körde på för fullt.
Peter har börjat annlägga en skriskobana på baksidan. Super fint blir det :)

Idag ska vi till familjen B och äta middag.
Jag ska göra efterrätten...vad det blir får vi se.
Jag är dunderförkyld så vi får se om jag orkar göra något spännade eller slött ;)

Ha en underbar nyårsafton så hörs vi nästa år igen.

Kram kram

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar