fredag 1 januari 2010

Lycka är...


....att få spendera nyårsafton ihop med goa vänner och underbar mat.
Igår var vi hos familjen B och en riktig festmåltid var uppdukad.
Jag skulle ha bakat efterrätten men orkade verkligen inte men hade tagit med 3goda tårtor/kakor och snacks.
Maten var ljuvlig och det var både kycklingfile, kycklingklubbor, fläskfile, en massa kallskuret och potatisgratäng, pastasallad, potatissallad, massor med såser och grönsaker.
Vi åt tills vi var super proppmätta.
Barnen lekte och vi myste:)
En perfekt kväll helt enkelt.
Dessutom fick jag och Peter paket. Jag vet inte vad Peter fick...han visade det inte;)
Men jag fick massor med paket...och jag vart helt rörd och lycklig.
Jag fick en sådan tårtspade som är på bilden här, väggord i trä (sov gott), popcornlåda, en cupcake burk i porslin, en träskylt med meningen "förverkliga dina drömmar" på, en tablettask, stora cupcakesformar. Dom är så himla söta T och M. Och allt var inslaget i ljuvligt papper fullt med röda rosor på. Wihiiii vad jag är lyckligt lottad.
Jag och barnen fick skjuts hem av T och var hemma runt halv 11.
Barnen somnade super fort och imorse fick vi lite sovmorgon iallafall ;)
Just nu degar vi lite.
Lucas kollar på Polarexpressen..himla bra film.
Leo tittar på bompa på datorn och själv sitter jag här i soffan och myser med en kopp kaffe.
Peter sover...han fortsatte kvällen hos M och T.
Ute snöar det för fullt och ska nog dra ut barnen sen och försöka göra en snögubbe.
Känner för att baka idag...får se om det blir något mumsigt.
Formarna jag fick skulle passa bra att göra cupcakescheesecake i.
Hoppas ni fick en underbar nyårsafton och att 2010 blir ett år som förvekligar era drömmar;)
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar