torsdag 21 januari 2010

Kärlek ;)



Man är jätte duktig på att hitta sätt att belöna sina barn och uppmuntra bra beteenden och få dom att göra det man själv vill.

Men ofta glömmer man bort sig själv..och sin partner.

Igår kom Peter på en helt underbar ide.

Ohh han är så himla go den mannen. Han berättade om sin ide som heter VeckoÖnskningen och helt enkelt går ut på att vi (jag och han) får välja en veckoönskning var varje vecka som är lag..alltså den andra ska helt enkelt fixa det ;)

Det kan ju inte vara en solsemester eller en ny dator men en biokväll med sötnosen, en middag, tulpaner eller bara mys hemma i soffan. Små saker som gör STOR nytta ;)

Det behöver inte vara något vi gör tillsammans utan man ska utgå helt från sina egna behov och önskningar. Jag är full av önskningar så jag valde min direkt..ÄLSKAR att få mys och bli uppvaktad och detta kan vara heeelt perfekt och även perfekt att välja egentid att göra något kul. Självklart har vi ju kvar egentid som vanligt men det här gör att inget kan ändra veckoönskning och det är upp till den andra parten att se till så det sker eller införskaffa det ;)

Jag ÄLSKAR denna iden. Både för att jag då exakt får veta vad för behov Peter har för tillfället och för att jag får önska mig små gulliga saker och slipper hoppas på att han ska uppfatta dom småmeningarna jag försiktigt lägger ut halvt ;) Jag måste helt enkelt vara tydlig och bara önska mig det ;) I Love.

I helgen kommer min första önskning att slå in och det är.....hemligt ;)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar