torsdag 28 januari 2010

Torsdag

Igår var vi några från jobbet som gick på bio.
Jag vann min biljett i en tävling här på jobbet så jag gick gratis ;)

Innan bion gick vi och åt lite tai mat. Mums mums..vart proppmätt men upptäckte till min förtjusning att bion sålde ahlgrens bilar lakrits...innan dom släpps.
Underbart..blev en påse bilar och en flaska vatten också. Tänkte spara lite åt barnen...men råkade äta upp heeela påsen själv.

Vi såg " Luftslottet som sprängdes" och det är den 3 och sista filmen i Millenium triologin.
Jag har läst böckerna och tyckte inte att filmen var ok...det fattades mycket från boken och jag hade förväntat mig mer. Men men...det är såå få filmer som är lika bra som boken så jag orkade inte bry mig riktigt. Kan nog rekomendera filmen om man inte läst boken dock.

När jag kom hem ramlade jag ner i soffan en stund och kollade slutet på Robinson...det är ju final nu jue. Super spännande.
Peter hade börjat känna sig krasslig och låg i soffan däckad.
Imorse var han super dålig och det blir inget nytt kök till helgen...men vet ni..det gör inget.
Blir sååå lycklig av tanken att vi detta år kommer ha ett underbart vitt ljust kök.

Nu är det frulle bulle här snart.

XOXO

2 kommentarer:

  1. Hej!

    visst är det mysigt att gå på bio.har bara sett den första filmen & hälften på nr 2.....tyckte ettan var bäst.

    Receptböckerna är underbara!fint som prydnad i kökshyllanom inte annat.Har provat en massa recept....lovely!

    Kramizz Nilla

    SvaraRadera
  2. Mmm det är super mysigt att gå på bio ibland. Lite speciellt..men otroligt obekvämt ;)

    Ohhh ja dom är sååå vackra. Har dock bara provat kladkaka med nogat på och den var 2 die for...mums mums.

    Kramiz till dig med :)

    SvaraRadera