fredag 22 januari 2010

Fredags myyyyyssssss



Wiii idag är det fredag. I love.

Fredagsmys med film och stjärnchips med familjen först...sen iväg till fina T för mera mys och chips..och ost...och kex.....och tjejsnack...och alkoholfri cider;) Kan det bli bättre? Näää nästan inte så.

Helgen är oplanerad förutom att Peter ska spela match. Slakta!!! ;)

Jag gillar inte sport...förutom NHL och en del vanlig hockey också.

Men enbart om det är en tuff och hård match med tacklingar och gärna lite slagsmål.

Är ju en prinsessa i vanliga fall men när det gäller hockey vill jag ha det hååårt.

Kommer ihåg första gången Peter skulle ta med mig på en hockeymatch.

VIK mot något lag (jag kommer inte ihåg) och jag hade laddat med tidningar och smågodis...mysigt. Jag rörde inte ens tidningarna. Det var en hård och snabb match med tacklingar och coola stora killar. Jag vart fast...och gick nog med varje gång efter det.

Tills vi fick barn....nu går jag nästan aldrig...dock spelar dom inte lika coolt längre :( och då kan jag läsa tidning och äta smågodis hemma.

2008 var vi i New York. Gav det till oss i 20-års present.

Då gick vi även på 3 nhl matcher. Herre gud DET var helt underbart.

Vilken känsla att sitta i Madison Square Garden jag ryser fortfarande.

Vi kollade även match i New Jersey och Islanders. Jag ÄLSKADE det.

Vilken känsla det är på matcherna. Alla sitter hullerombuller oavsett vilket lag dom hejar på, en del hejjade inte ens på lagen som spelade men var glada och lyckliga ändå.

Alla pratade med varann i pausen och drack öl :)

Allvarligt...oavsett om ni gilalr hockey eller ej...ÅK till NY och kolla NHL!!!!

Jag kan varmt rekomendera det och ni kommer få en underbar upplevelse..skulle dock rekomendera er att se en devils match. Dom hade den coolaste matchen även om det var en "liten" arena ;)

Ha en underbar dag nu ;)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar