fredag 11 december 2009

Pepparkaksbak

Igår gjordes dom första plåtarna pepparkakor hos Familjen Nilsson.
Jag och barnen bakade medans Peter fixade kvällsmat.
Trodde att barnen skulle äta sig mätta på deg men Leo åt lite och bakade lite..sen ville han inte ens baka mera.
Lucas bakade på som bara den...hihi han gjorde även en "pizza" som han ville grädda..den vart jätte fin även om det kanske inte är så "juligt". När det var en pytte pytte liten bit deg kvar frågade han lite ynkligt om han fick äta upp den. Herre gud..han hade inte ätit något under hela baket så självklart fick han äta upp den.

Så barnen var fortfarande hungriga när den goda maten serverades.
Spagetti med en krämig köttfärsås och grönsaker. Mums mums.

Jag hade planerat att fortsätta baka.
Mina minicupcakes formar från england kom i veckan och jag är ivrig på att få göra pepparkaks cupcakes och saffran cupcakes men T ringde och frågade om jag ville hänga med till Maxi och det ville jag verkligen.

Köpte Childhood gosedjur för ica värdechecken..dom är sååå söta och mjuka.
Sen fann jag hjärtformade ischoklad formar och bestämde mig för att göra lite fuskpraliner i helgen. Köpte vit och ljuschoklad, grädde och olika nötter. Ska nog kunna bli något mumsigt;)

Resten av kvällen parkerade jag mig i soffan...mycket skönt.
I helgen ska jag verkligen få igång julpysslet.
Får se om orken finns...

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar