söndag 13 december 2009

snöööö



Idag är det lucia och 3 advent.

Herre gud snart är det julafton..gud vad mysigt.

Hemma lyser stjärnor och ljus men måste få upp mer pynt och glitter.


Veckan som kommer är det planerat att finna en gran, är iof imot att köpa gran så tidigt men är rädd att vi inte får någon om vi väntar för länge.

Klä den kommer vi dock inte göra förens kvällen innan julafton..det är tradition:)


Igår var Lucas bjuden hem till en klasskompis.

Peter tog med sig Leo när han lämnade Lucas och åkte sen till sin syster för att hjälpa dom med en dator. Så jag hade heeela huset för mig själv hela eftermiddagen :)

Jag passade på att städa på altanen som såg ut som om en bomb slagit ner.

jag hann inte färdigt helt men nu är det bara lite kvar och det kan jag ta på tisdag.

Grannfrun tittade in på en kopp kaffe och nybakade pepparkakscupcakes och det var ett trevligt avbrott i städandet.


Kvällen gick enormt fort och avslutades i soffan med Robinson.


Idag sitter jag på jobbet till kl13.00.

Sen bär det hemåt och ska julpyssla med barnen hade jag tänkt.

Sen ska det skrivas julkort och förberedas för morgondagen.


Ohhh glömde ju helt...igår snöade det.

Heelt underbart, vi satt och fikade när stora stora snöflingor dalade ner utanför köksfönstret.

Lycka är....snö till jul.

Det kom inte speciellt mycket men hoppas det kommer mera.

Vill ut och göra snölyktor och snögubbar och åka pulka med barnen.

Som det är nu är det såååå trist...eller iof finns ett litet snötäcke på marken nu.


Ha en underbar lucia:)


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar