torsdag 24 november 2011

1 månad kvar till julafton...



Gud vad tiden går fort.

Jag hinner inte med alls.

1 månad kvar till jul och jag har inte ens börjat planera...inte ens köpt några julklappar. Det är illa det här ;)


Hoppas på att finna lite julstämning då det är 1 advent på söndag. Tittar man ut så är det ju inte mycket till adventväder och barnen frågar varje dag när snön kommer.

Ja nästa vecka skulle det ju bli 10 plusgrader så snön lär ju inte komma i första taget. Iår får vi kanske spreja snö på fönsterrutorna. Det gjorde min mamma när jag bodde hemma och jag älskade det. Hon hatade dock att torka bort det sen men vad gör man inte för att få det fint.


I helgen ska vi jaga rätt på den där julkänslan.

Har plockat fram julgardiner som ska strykas och sättas upp, jullådorna ska grävas fram ur garderoben "from hell" och ljustackar och stjärnor ska inventeras.

Ljus ska köpas ( man kan aldrig få för mycket värmeljus och tjocka ljus) och pepparkakor ska bakas och dekoreras. Ska plocka fram julfilen på Spotify och spela julmusik för fulla muggar.


I helgen ska julen komma till Familjen Nilsson helt enkelt.

Tror jag ska ta med barnen också så dom får välja adventskalender.

Iår kommer den inte att köpas via amazon utan vi kör på en hederlig svensk lego kalender..och självklart en godis...och en tvkalender. Hmmm blir många iår igen...men det är ju bara jul en gång om året.


Ohhh lussebullar och julmust måste vi ha också...det ger garanterat julstämning.

Och leta fram julkorten jag skulle ha skickat förra året och skriva dom iår kanske.


Ja jag berättar om vi fann någon julkänsla eller om det enda som kom fram var damm och en stor röra av lådor :)


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar