måndag 21 november 2011

Kära Nyköping

I lördags bar det av till Nyköping för en helg med fina kusiner.
Barnen och Peter var kvar hemma så det var enbart egentid.

Resan dit hade jag solen i ögonen nästan hela vägen...lite läskigt då jag inte såg speciellt mycket.
Men det gick ju bra ändå.

Jag älskar Nyköping till och med en regning november dag.
Det är en helt underbar och harmonisk stad.

Vi startade med att promenera på stan en stund. Jag behövde hitta en arom till macarons...men jag fann ingen. Sen åt vi lunch på en super mysig tai resturang.
Man fick 2 rätter och det var ju kanon. Jag valde kycklingspett med jordnötssås och kyckling med cashewnötter. Helt underbart gott. I love tai :)

Sen gick vi och köpte lördagsgodis, chips och dip och massa annat gott och gick hem och hade myskväll. Vi spelade Lets Dance på Wii och dansade även till Michael Jacksson. Super roligt var det även om jag inte var speciellt sugen på att dansa innan vi satte igång.
Efter det kollade vi på film.
Jag var toktrött och det blev ganska tidigt isäng.

Morgonen efter väcktes jag av telefonen....pappa ringde och ville prata med pojkarna.
Låg och sträckte på mig en stund för att sen gå upp och dricka kaffe.
En underbar frukost dukades upp och vi åt länge...super mysigt.

Det var meningen att vi skulle gå på julmarknad men det var så tråkigt väder och ingen julstämning hade vi. Vi besökte stan igen och fick trevligt sällskap av några kompisar till E, A och J. Väldigt trevligt.
Vi avslutade med lunch och jag åt en himmelsk bagel med Philadelfiaost och pepparsalami.
Sen gick vi hem igen en stund och tog en kaffe innan det var dax för mig att åka hem.
Jag hade velat åka innan det vart mörkt men kom iväg runt halv 6, det är så sällan vi ses och vi hade det så himla mysigt.

Vägen hem var mörk och blöt men det gick bra.
Dock är jag rätt mör ikroppen idag så jag spännde mig nog massor.
Gillar inte att köra i mörkret men vad gör man när man måste.

När jag kom hem ville Leo gosa...han hade saknat mig ända sedan jag åkt.
Super mysigt. Sen vart det lite slöande i soffan för att sen ramla isäng.

En mycket trevlig helg.
Tack fina fina A, E och J för en kanon helg.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar