söndag 13 november 2011

Macaroon lycka ;)




I förra veckan fick jag ett uppdrag...att skriva macaroon recept.

Det är ju lite roligt eftersom macaroon är en liten delikatess kaka som jag hat/älskar då jag inte riktigt lyckats med denna svåra kaka. Men en utmaning är antagen och helgen har bestått i att vinna utmaningen på mitt eget sätt.

Vet inte om alla macaroon proffs i världen skulle älska mina macaroons men det gör inget för jag älskar dom. Dom är perfekt sega och med en cruchy yta. Himmelsk om jag var låta bli att vara ödmjuk för en gångs skull. Någon gång ramlar jag väll ner från min oödmjuka hylla men så länge jag sitter kvar tänker jag vara mycket stolt och anse att jag har vunnit utmaningen.


Jag har tagit fram ett recept som är precis som jag vill....ganska okomplicerat och mycket mycket ljuvligt.

Dom sorter jag har gjort i helgen är pepparkaksmacaroon med marshmallowsfluff, kokosmacaroon med vitchokladtryffel och polkamacaroon med mörkchokladtryffel.


Och jag kan med stolthet säga att det är dom godaste macaroons jag ätit....förutom lakritsmacaroons från Nyköping. Men lugn bara....jag ska göra lakrits inom kort åxå.

Mitt huvud är fullt av recept på macaroons och jag är såååå ivrig att få testa olika smaker.

Mums mums på er.


Fru Cupcakes är numera Fru Macaroon ;)


XOXO







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar