lördag 17 mars 2012

Fru Cupcakes bakar Foccacia



Idag var det dax att baka lite bröd.

Jag satte ihop ett recept helt själv men det behöver finslipas innan det släpps till er ;)

I väntan på det får ni nöja er med recept på Focaccia.


Idag gjorde ja för första gången Focaccia som är ett italienskt bröd som ofta smaksätts med färska örter.

Vi hade dock bara på lite flingsalt.

Det bakas o långpanna men jag gjorde mitt i en vacker gratängform från Gerbera Design som passade perfekt.


Har insett att focaccia recept finns i många variationer men detta från Arla.se valde jag.


Jag använde självklart min finfina Ankarsrum och invigde degblandaren. Mycket bra maskin det här och det gick plättlätt att baka.


Känns som om jag bakat heeeela dagen då jag även gjorde småbröd (dom behöver finslipas på receptet), muffins (glömde bakpulver och det var inte helt ok) och en chokladpaj där chokladsmeten inte alls blev som jag tänkt mig.

Ja ja..man kan inte ligga på top hela tiden och nu tänker jag lägga mig i soffan och äta smågodis och kolla tv.


xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar