måndag 5 mars 2012

Vilohelg



I torsdags körde jag över barnen till mamma och pappa.

Dom skulle få ha lite sportlov och mys.


Vi hade mycket planer för denna helgen men just torsdagen hade vi vilodag.


Fredag hade vi bokat pizza hos familjen Bolognini.

Det var länge sedan vi var där och det var kanon trevligt.

Vi åt pizza, spelade spel och hade trevligt helt enkelt.

Det vart inte jätte tidigt hem men vi hade ju sovmorgon dagen efter.


Lördagen vaknade jag lagom sent. Jag och Tania hade bestämt att vi skulle fönstershoppa på Erikslund en sväng och vi lunchade även där. Åt en mumsig baguette med tonfiskröra.

Jag gjorde även ett fynd på H&M. Jag har ju slut på mitt lipgloss och hoppas på att leverans av nya sker denna vecka. Har lagt order.

Men då jag har heeeelt slut letade jag som en galning efter ett billigt alternativ för ett tag och fann denna goding på H&M alltså. 20kr kostade den och den smakar vanilj. Mums mums.


När jag kom hem så hade Peter flyttat ner vårat sovrum och flyttat upp vardagsrummet.

Hur han klarade det helt själv?? Ja du...det är en bra fråga.

Kanon bra blev det. Och nu är det lite småfix kvar.

Sen lagade Peter en otroligt god middag. Han är bäst helt enkelt.


Jag hade tänkt baka massor i helgen men så blev det inte helt enkelt.

Hade ett enormt behov av vila och så fick det bli.

Jag bakade lite söndag men inget som blev som det skulle.

Tror det var för att jag inte la ner min själ och var lite splittrad.

Måste lära mig att fokusera och ta vilotid.


Söndag kom barnen hem. Lyckliga och utvilade.

Vi hade mys resten av söndagen och den avslutades med lasange till middag.

Underbart god. Vi provade Dolmis nya såser. Dom har en tomat (som vi hade ner i köttfärsåsen)

och en ostsås. Otroligt gott och enkelt.


Vart tog helgen vägen? Jag kan tycka att den borde vara längre.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar