söndag 25 mars 2012

Middag och bio



Igår (lördag) var det äntligen dax för kvällen som jag och tjejerna i bokklubben sett fram emot sedan i sommras.

Äntligen var det dax för filmen The Hunger Games.

Vi har pratar om detta hur länge som helst känns det som och äntligen var det dax. Hade enorma förväntningar på filmen.

Om ni inte läst böckerna så gör det..galet bra böcker som man verkligen fastnar för.


Vi startade kvällen med middag på Tabazco.

Om ni ska äta middag i västerås kan jag rekomendera det stället.

Ljuvligt god mat och deras grillmeny fick man välja kött, tillbehör och sås.

Jag valde kycklingfile, potatisgratäng och tzatsiki och sallad. Mums mums.

Kunde ha ätit hur mycket som helst. Underbart gott.


Efter det gick vi och drack kaffe på Cafe Gränden som även har enormt god mat.


Det är inte super ofta vi hinner ses alla tjejer men det är underbart när vi väl bokar in något.

Vi har kul ihop helt enkelt.


Sen var det dax för filmen. Vi köpte lite snacks och parkerade oss på våran rad.

Var så förväntansfull så jag knappt kunde andas.

När jag har sett trailers för filmen har jag gråtit och fått gåshud så som jag skrev hade jag enorma förväntningar.

Och filmen är kanon bra. Wow att dom fångat så mycket av böckerna.

Bara fåtal saker som dom ändrat i filmen.

Filmen är gripande och otroligt bra helt enkelt och jag var mycket nöjd.

Men kunde ändå inte låta bli att känna pyttelite tomhet.

Jag saknade något...kände att jag ville ha mer av boken.

Inser att det är väldigt svårt att fånga exakt allt från en bok och dom har gjort det enormt bra och filmen ska hyllas tycker jag men jag ville ha lite mer.

Är dock glad att det våldsamma i böckerna mildare i filmen.

Se den....den är bra :)


En underbar kväll som blev sen men väldigt givande.

Tack finaste tjejerna för en kanon kväll. Vad ska vi nu räkna ner till? ;)


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar