lördag 31 mars 2012

Fru Cupcakes på äventyr

Jag har varit lite halvhemlig på sista tiden gällande ett äventyr.
Nu har jag valt att berätta vad det är jag kämpar för och hoppas på.
En del av er vet redan och egentligen vet jag inte varför jag inte talat om för hela världen innan. Men nu väljer jag alltså att berätta :)
Igår var jag i storstaden för en intervju...och nej det var inget nytt jobb :)
Jag har sökt till den stora baktävlingen som kommer sändas i höst.
Det är ungefär som Masterchef vad jag förstår men med bakning istället för mat.
Självklart sökte jag då jag enligt mig (och en del av er;)) är duktig på det.
Och jag drömmer ju om att få jobba som konditor :) så detta kan vara ett underbart steg i rätt riktning.

Ja jag gick vidare till en personlig intervju vilket är ett steg ifrån slut casting.
Kan fortfarande snubbla på mållinjen för tv men jag är stolt att ändå ha blivit vald så här långt. Fast jag skulle ju självklart jubla och hoppa av lycka om jag kom med på riktigt.
Vart iallafall otroligt glad när dom ringde upp mig och sa att vi skulle ses för ett personligt möte. Otroligt nervös blev jag också.
Jag är duktig på att tala om mig men absolut inte bra på att "sälja" mig.
Och det var svårt....och jag var så galet nervös.

Det hela började med att jag kom in fel väg på METER och en snäll man fick låsa upp dörren till mig.
Jag var dessutom otroligt tidig men jag tog en kopp kaffe och satte mig och läste en stund. Tur att jag hade en tjock bok med mig.
Kunde dock inte låta bli att sitta och drömma om hur det skulle vara att jobba där.
Stilren inredning...trevligt och mysigt ställe och ja jag vart nyfiken på hur en dag där såg ut.

Helt plötsligt var det min tur iallafall.
Fick gå in i ett rum och dom tog ett foto (såg säkert livrädd ut) och hålla i ett nr.
Sen satte vi oss ner för själva intervjun.
Fick hjärnsläpp när hon bad mig berätta vem jag är.
Herre gud helt blankt blev det i huvudet och jag sa det också.
Hade ju förberett mig väl innan för vad jag skulle säga men det var helt bortblåst.
Hon sa att hon kunde fråga mig frågor istället.
Jag kände mig dock så nervös och det enda jag kunde komma på var: JAG VILL DETTA. Svarade ju iof på frågorna men det kändes inte alls som om jag kom fram...jag fick helt enkelt inte fram min personlighet.
Hon frågade bla "varför ska vi ta med dig" och det enda jag kunde komma i mitt tomma huvud var.....varför inte ;). Sa iof inte det utan lyckades få fram något annat men ändå.

När jag gick därifrån spöregnade det och jag kände mig helt slut och helt tom och det kändes lite sådär. Jag hoppas innerligt lite av min personlighet fastnade hos dom och att jag får gå ytterligare ett steg.
Jag vill detta så innerligt mycket. Varför vill jag detta? Jo för att utmana mig, utvecklas, synas och ta chansen. Vet inte ens vad man vinner i slutändan men jag kan garantera att om jag kommer med ja då ska jag baske mig kamma hem det hela och bjuda mina fina underbara människor runt mig på champange och macarons ;)
Håll tummarna för att ni får se mig i tv i höst ;)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar