torsdag 23 januari 2014

Fredagsvinet



Igår var det ju Vinets Dag och den firade jag självklart.
Tempranillo druvan är (för mig) en bra "nybörjar"druva och det är druvan som detta vinet är gjord på.
Ett spanskt vin från Ribera del Duero och är ett fylligt vin med inslag av röda bär.
Det är otroligt välbalanserat och kraftfullt med mjuka tanniner och gjort på ekologiska druvor.
Campos Góticos var först i regionen att certifieras som en ekologisk vinproducent.

Detta vin finns både i mindre flaska och den större flaskan.
Varunr är 2097 och den lilla flaskan kostar 50kr och den större kostar 91kr.
Riktigt fynd vin som passar till rött kött, stekt fisk, pastarätter och ost.
Ett riktigt fredagsvin helt enkelt och väldigt prisvärt.

Jag tycker fortfarande att det är rätt svårt att särskilja smaker i viner men jobbar hårt på att försöka lära mig.
Vet ju även att det skiljer sig beroende på vad man äter till.
Igår drack jag bara vinet utan tilltugg och då smakade det himmelskt rött vin ;)
Ska utforska det mer till fredagsmyset.

Betyg: 4/5 

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar