torsdag 24 maj 2012

Jättegott köttbulle

Jättegott är ett underbart koncept med ljuvliga kryddblandningar i färgsprakande förpackningar.
Detta koncept ska hjälpa till att kicka igång smaklökarna och locka fram vardagsmat lite enklare.

Jättegott är ingen mix eller halvfabrikat utan en kryddblandning gjord på fina och naturliga produkter och utan E.

Vi började med att testa något som jag tycker är svårt att få till med just kryddor. Ja just köttbullar. Denna kategori har ett antal smaksättningar och denna gång valde vi "Tina" smaken som verkade vara en klassisk smaksättning. Jag brukar köra i lite olika kryddor och ibland blir det gott men ibland blir det inte gott.

Det som behövdes till dessa köttbullar var köttfärs, gul lök, ett ägg, en skiva vitt bröd och mjölk ja och så kryddblandningen :)
Denna lista var snarlik min egen när jag gör köttbullar men jag brukar ha crème fresh och ströbröd i istället.

Otroligt smidigt och enkelt och jag gjorde både köttbullar och pannbiff och det doftade ljuvligt när jag stekte. Hade tänkt göra en sås på skyn men valde bort det. Nästa gång jag gör köttbullar ska jag dock göra en gräddsås på skyn.

Väldigt enkelt, ljuvligt doftande och hur smakade det då? Helt underbart.
Alla mumsade och det känns som om jag kan bli en hejare på köttbullar med denna hjälp.

Visst kostar dom en del men hemma hos oss är det klart värt det då jag har svårt att komma på kryddblandningar och dom jag testat innan blir lätt för salta. Med dessa får du perfekt krydda för en rätt som räcker till ca 4 portioner.
Kanon bra tycker jag och mums blev dessa köttbullar.

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar