torsdag 9 februari 2012

Chokladmacarons med nutella

Jag har ju bestämt mig för att lyckas med macarons på mitt eget sätt och


här kommer mitt recept på chokladmacarons. Dom var mycket uppskattade på Formex och jag måste säga att jag är mycket nöjd med dom. Bild får jag lägga till senare då jag helt glömde bort att ta kort på varje smak jag gjorde.


Men så här till Alla Hjärtans dag så kan chokladmacarons vara ett gott val och även som present i en vacker ask.


Chokladmacarons

ca 24 dubbla


3dl siktat mandelmjöl
3dl florsocker
3st äggvitor
3 msk strösocker

2 msk kakao ( jag använder Kung Markattas kakao och den ger mer smak än vanliga kakaon)


Sprits påse


Gör så här:
1.Sikta mandelmjöl och florsocker i en bunke.
2. Vispa äggvitorna med strösocker tills det är en maräng och blanda kakaon.
3. Vänd ner mandelmjöl och florsocker i marängen försiktigt tills allt är blandat.
6. Sätt dit tyllen med stor rund munstycke och fyll spritsen'

7. Spritsa efter formerna på bakplåtspapperklädd plåt.
8. Låt kakorna vila i minst 45min.
9. Sätt ugnen på 125grader, när den är varm grädda kakorna nederst i ugnen i ca 20min
eller tills man kan lossa kakan från enkelt.
10. Låt dom svalna en stund och ta sedan bort dom. När dom är helt kalla så ta på smet
och sätt ihop dom 2 och 2.



Lycka till

XOXO

3 kommentarer: