måndag 20 februari 2012

Turbo influensa



I onsdags förra veckan slog influensan till mot mig.

Jag var på jobbet på onsdagen men mådde tokdåligt.


Vet inte egentligen varför jag inte gick hem på onsdagen men av någon anledning så höll jag ut hela dagen.

Sa även till mina jobbarkompisar att jag skulle komma dagen efter.


Det gjorde jag inte :(



Jag bäddade ner mig i sängen och sov heeeela torsdagen nästan. Orkade inte äta eller något.

Gick upp och duscha och gjorde mysigt på eftermiddagen men sen var jag helt slut igen.

Feberfrossa, ont i kroppen, ont i ansiktet och helt borta helt enkelt.


Fredagen kände jag mig lite bättre men fortfarande svag och hade ont överallt.

Natten till lördag fick Leo ont i örat och sov oroligt.

Var rädd att jag smittat honom.

Även om han var inne hela lördagen så var han pigg och inte sjuk.


Jag trodde däremot att det skulle ske någon magisk förändring natten mot lördag och att jag skulle vara frisk men icke. Lördagen var jag allt annat än kry och hade en super slapp mys dag och gjorde enbart det som jag var tvungen att göra. Thank god att vi är 2 hemma :)

Peter är kanon på att pyssla om mig. Han hade även köpt hem piggelin som jag levde på i fredags.....det och tacochips med ost :)


På söndagen for jag med Lucas på jujutsi.

När vi kom hem hade Peter fixat lunch och sen gick dom upp till skolan och åkte skridskor.

Jag åkt för att hämta upp en super överaskning ;)

Mamma kom på besök och pojkarna visst inget. Bara jag, Peter och mamma som visste.

Jag har så himla svårt för att hålla sådana här glada hemlisar men det gick ;)


När mamma klev innanför dörren blev dom otroligt förvånade.

Hahah ni skulle sett deras miner. Lycka helt enkelt.

Leo får nu vara hemma med mamma några dagar och samla lite energi.

Och vi får ha bästa mamma här i några dagar. Härligt helt enkelt :)


Idag är jag på jobbet och även om jag inte känner mig helt hundra så är det ändå ok.

Det funkar helt enkelt. Så nu är jag igång igen och längtar efter vår :)


XOXO




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar