onsdag 8 februari 2012

Fru Cupcakes testar




När man säger Findus tänker iallafall jag på frysta grönsaker, enportionsrätter och bullar och även en hel del kolo varor.

Findus har massor med mumsigt och står för bra kvalitet, dom växer även med nya produkter hela tiden.


På fryst har dom tagit fram 4 olika pajer som kommer förpackade som minipajer x4.

Mmmm paj...det vill jag testa.


Första intrycket är stilren design på förpackningen och gulliga småpajer så alla kan få en egen.

Jag har länge varit nyfiken på Key Lime Pie så jag blev lycklig när det var en av smakerna.

Key Lime Pie serverades ikväll till efterrätt hos familjen Nilsson.


Otroligt söta små pajer serverades och alla var vi nyfikna och ingen av oss har ätit det förut.

Man tar dessa pajer direkt ur frysen och låter dom tina 30min före servering.

Efter första tuggan kan jag säga att det var inte en smak som passade i våra munnar.

Det första var en super sur smak som verkligen fick halsen att krulla ihop sig och som avslutades av en otroligt sötsliskig smak som kraschade hela munnen. Barnen åt dock upp pajskalet och tyckte det var super gott och ja pajskalet var delikat...men den krämiga smeten uppe på (som såg ljuvlig ut) förstörde allt.

Det var inte alls den smaken som jag trodde skulle träffa mina smaklökar.


Om man tar bort smaken på själva key lime smeten så var allt perfekt och eftersom jag egentligen inte vet hur en egengjord keylime pie smakar så måste jag bedöma den utifrån smak på enbart denna lilla paj.


Betyg: 6/10 Cupcakes

Jag måste ta hänsyn till att smaken inte alls tilltalade mig. Dock älskar jag designen på förpackning, pajdeg, pajstorlek och iden. Ska bli spännande att testa dom andra smakerna.

Men har du aldrig ätit Key Lime Pie ska du kanske testa en annan av pajerna först.

Om du inte gillar supersurt ;)


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar