torsdag 16 juli 2009

Borta bra men hemma bäst!

Ja så är det faktiskt...mitt hem är min borg:)
Igår kom jag och barnen hem efter att ha spenderat 2 nätter i Örebro.

Det är en underbar stad och jag kan varmt rekomendera att åka dit.
Det är tredje året vi åker dit nu och det är sååå mysigt.
Skulle faktiskt kunna tänka mig att bo i Örebro :)

Men det vart intensiva dagar och kvällar. Barnen somnade sent (fattar inte hur dom orkade hålla sig vakna) men sov lite längre då.
Inga bilder blev det...fanns ingen tid att ta kort ;)

I måndags var vi i deras super lekpark i city. Det vart bad i plaskdammen och massor med lek.
På kvällen hade vi mys och kollade på monsters vs ailiens.

Tisdag var otroligt intensiv.
Förmiddagen var vi på Lek och bus. Ett enormt ställe men just massor av lek och bus.

På eftermiddagen var vi i deras badhus. Massor med bus och vatten ;)
Trodde barnen skulle somna tidigt efter massor med lek men dom var så uppe i varv och ville inte sova så det vart en sen kväll.

Onsdagen gjorde vi egentligen inte någe...vi ville hem då:)
Så vi tog tåget hem och underbara Peter kom och hämtade oss på stationen.
Sen lekte vi hemma i lekparken resten av dagen :)
Vi var alla efter trötta och barnen somnade tidigt.

Det var som sagt intensiva dagar..men super mysigt.
Har dock en otroligt dålig mamma egenskap....jag är otroligt otålig. Måste jobba bort det...då blir det perffa. Men hur får man bort det?? Någon som kan hjälpa lite kanske?

Idag har vi varit ute hela dagen nästan. Bara inne och ätit lunch.
Lucas är fortfarande ute då grannpojken kom hem idag men Leo sover tungt. Han somnade redan 17.15 och var då färdig för natten...men han orkade inte ens sin välling...får ta den sen.
Han somnade sittandes i soffan medans jag var nere och värmde den:)

Imorgon har vi nog en date med T och barnen i en lekpark i närheten :)
Om det är fint väder så klart.
Vill även baka något smarrigt i min super fina bakform som jag köpt på Casual Living

XOXO

3 kommentarer:

  1. låter som helmysiga dagar ni haft tillsammans...men jag håller med dej borta bra men hemma bäst.Skönt att komma bort några dagar så man kan inse hur bra man egentligen har det hemma...

    Kramizz Nilla

    SvaraRadera
  2. Låter som mysiga dagar, vad härligt! =) Synd att ni inte tog några bilder, hade varit kul att se.

    Det här kommer väl inte som någon överraskning från mig, men det dåliga humöret är garanterat botat med en hälsosam kosthållning. Det är inget bullsh*t =)

    /Bror

    SvaraRadera
  3. Nilla: Mmm det var riktigt mysigt.

    Ivan: Mmm men jag fick helt enkelt inte med kameran ;)
    Jasså? Mmm säg mig då hur jag på ett enkelt och gott sätt ändrar på det. Är trött på att vra arg :) Äter fiskleverolja men någe grejs i men skulle vilja ha energi åxå. Hjälp din storesyster ;)

    SvaraRadera