lördag 4 juli 2009

Sköna lördag

Idag har vi lyckats göra en hel del utan att egentligen göra något.

Imorse åkte Peter iväg för en golfrunda medans jag och barnen hade en mysmorgon.

När han kom hem så åkte han iväg och köpte lördagsgodis med barnen och jag gjorde lunch och en kaka (läs om den i recensionen) då vi skulle få besök efter lunch.

Sen kom familjen G och fikade och barnen lekte.

Efter det begav sig jag och Leo till Plantagen och fann lite mysiga grejer till altanen.
Hade tänkt att den skulle ha marint tema men nu bidde det turkost.
Det är som ett rum där ute nu och min underbara make kunde byta taket där ute skulle det bli heeelt underbart. Har satt upp en tavelist med tavlor på, mjuka kuddar i soffan, en filt, massor med ljus och blommor. Bilder kommer:)

Medans jag och Leo fixade altanen grillade min käre make kycklingfile och gjorde potatisgratäng.
Och satte däremellan upp tavellisten och en blomma;)
Han är mycket bra att ha min man;)

Efter maten tog jag köket och Peter duscha barnen.
Sen vart det mys i soffan med cola och ostbågar.
Leo började med att hälla ut sin på golvet...det är tur att sådana saker inte händer så ofta i detta hus:)

Nu sover barnen, Peter är och handlar och jag själv ska äta resterna av ostbågarn och kolla på Psyk. En toppen lördag:)

Igår bokade jag även våran kommande semesters första grej.
Vi ska till skara sommarland. Det var typ hundra år sen jag var där och jag kommer inte ihåg så mycket. Det ska bli jätte mysigt och vi ska bo på stats hotellet i skara. Mysigt;)

Imorgon ska jag jobba...men som vanligt bara till 13.00 och jag är ju ledig tisdag sen.
Det är såååå lyxigt då det bara är jag hemma då och Peter lämnar och hämtar barnen.
Jag har tur som har en så snäll man;)
Jag planerar att se alla såpor som går, städa och vila:)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar