lördag 11 juli 2009

Cityrunda...

När Peter skulle iväg på golftävling var han omtänksam och körde ner med oss på stan.

Hade lovat Lucas en bunt med yogioh kort och glass.



Väl nere var jag redan lite irriterad då Leo vägrat sova innan men vi körde på.



I leksaksaffären gick det ganska bra....men vi fick med oss 2 par simpuffar och 2st jojoar åxå iof..och Lucas fick en stor bunt med kort.



Vidare gick vi in på MQ då jag ville veta om min underbara klänning fanns i rött åxå.

Och vet ni att det gjorde den. Dock var den mest vit men med röda ränder.

Tjejen i kassan var underbar, hon gick och hämtade klänningen åt mig och i rätt storlek.

Hon var såå snäll och go.



Sen gick vi och köpte glass.

Mmmm köpte en kula med kolasås och kolasmak och sen en klick mjukglass på. Barnen ville ha en likadan. Super gott.



Sen for vi in i några klädbutiker till och hittade 2 linnen, 2 strumpbyxor och låga strumpor...allt detta till mig:) Nu har jag massa fint att bära;)



Sen köpte vi lördags godis. Haha Lucas tror att allt kostar en krona typ.

Han plockada hela påsen full med stora grejer och fick lämna tebax ca 90%.

Han klagade på att det var lite godis men när jag sa att han kunde ge tillbaka allt och köpa smågodis så vart han tyst :)



Sen ville barnen ha hamburgare...så det bar av till MCd.

När vi skulle slänga det som vart över kom en alkis och frågade om hon kunde få det som var över. Vart lite överrumplad men visst kunde hon få det. Det satt en del folk där inne och alla kollade konstigt på mig..men vad skulle jag säga?? - Nej det får du inte??

Klart hon får det om hon vill.



Sen bar det av till bussen.

Leo charmade en tant så hon vart kär...och sen satt det en kvinna brevid oss som åxå vart kär i Leo och i Lucas. Hon var rätt gullig men hade nog inte alla hemma. Men hon berättade att hon inte kunde få barn och att hennes syster hade en 5-åring som aldrig bråkade när hon var där ( sa till henne att fråga mamman:) och att hennes pojkvän hade en son på 12-år och att hennes syster inte ville ha fler barn då förlossningen tog 2 dygn pch hade varit super jobbig.

Tänk vad man kan få veta av folk...fattar inte hur jag får folk att berätta sådana saker.

Jag ber inte om det...men vill dom lätta lite på sitt hjärta är det ok..



Hon frågade även om Leo fick sitta hos henne...och det fick han.

Men när hon började gosa med honom ville han gå till mig...han kände nog som jag...att det vart lite psykovarning..



Nu är vi hemma iallafall..och jag är heeelt slut. Tittade mig i spegeln när jag kom hem och jag såg helt förstörd ut...håret stod åt alla håll, mörka ringar runt ögonen och blek.

Det var inte s¨å jag såg ut innan vi åkte har jag för mig:)

Älskar mina barn mest av allt men borde köpa nya öron åt dom...eller förståelse:)

Men nu ska vi ha en myskväll.



XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar