tisdag 21 augusti 2012

Fru Cupcakes hjärtar lakrits

Ninasmat.se har varit på Formex mässan och funnit nyheter till butiken.
Bla besökte dom Lakritsfabriken´s monter och fann några nyheter.

Premium lakrits skiljer sig en hel del från "ful" lakrits och även om jag älskar lakrits i alla former och kvaliteter så är lakrits från Ramlösa lite extra god.
En av nyheterna är Lakrits fudge.
Det är en mjuk perfekt fudge som ger en smak av lakrits länge pga små bitar av lakritsgranulat i blandningen.
Gudomlig helt enkelt.
Fudge över huvudtaget är en favorit hos mig om den är mjuk god.

En av mina absoluta favoriter från Ramlösa är deras lakritspulver.
Den passar perfelt som smaksättning i bakverk tex och den har även räddat mina mellis med kvarg.
Galet gott helt enkelt. En mjuk och ändå kraftfull lakritssmak.
Jag blandar ner 1/2 tsk i 200gr kvarg och toppar med hallon.
Helt ljuvligt

2 andra nyheter från Ramlösa som finns hos Ninasmat.se är lakritspastiller och även toffee.

Klicka in er hos Ninasmat.se och kolla in Ramlösa och även deras övriga sortiment.
Dom har ett blandat sortiment av delikatesser och användbara saker till köket.

Och glöm för allt i världen inte att ni som mina läsare har 10% rabatt om ni anger koden fru cupcakes.
Ladda upp med lite lakrits inför hösten..eller något annat mumsigt.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar