onsdag 22 augusti 2012

Snabblunch

Nu när jag börjat äta bra och behöver jag finna maträtter på mitt sätt som ändå innehåller det jag behöver.
Jag vill att det ska gå fort att laga mat och vill inte stå i köket hela kvällen.

På onsdagar har Lucas jujutsi och det gör att det blir lite stressigt.
Speciellt idag när Peter är iväg också.
Fast jag kände mig stressad ionödan.
Hann med disk, tvätt, kaffe och kvarg på altanen, ge barnen kvällsmellis och fixa lunchlåda till imorgon.

Jag vill ha enkel mat och morgondagens lunch tog 10min att fixa
Jag kokade upp risoni, skar sallad, lök, gurka och la i majs. En burk tonfisk på det och kompletterar med 1 ägg imorgon. Gjorde en dressing på kvarg!!! Ja ni läste rätt... var super enkelt och vart super mumsigt.
Tog 3 msk kvarg och lite färdig salladskrydda. Packade även ner en avokado.. måste ge den en chans till. Perfekt och tokenkelt.

Behöver inte vara krångligt eller ta lång tid att äta nyttigt. Och jag kommer bli mätt och stå mig till mellis :)

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar