onsdag 3 februari 2010

Fru Cupcake testar


Linas Matkasse erbjuder en enklare vardag.
Konceptet finns i många stor städer och har nu äntligen kommit till Västerås.
Efter en tids tänkande bestämde vi oss för att prova en vecka.
Linas Matkasse går ut på att kunden får en matkasse full med mat och recept för 5 måltider.
Detta levereras varannan vecka till din dörr.
Mycket smidigt. Priset är inte heller fel.
Vi hade ett prova på erbjudande och betalade under 500kr för våran kasse. Maila mig om ni vill ha detta erbjudande ;)
Jag var rätt skeptisk till våran veckomatsedel. Inte mycket som jag tyckte lät gott men såg framemot att få hem påsen dock.
När våran påse dök upp runt 8-tiden i måndags var jag nyfiken och packade upp direkt.
Jag var mycket positivt överaskad då jag packade upp varorna och gjorde direkt egna recept i huvudet på det som låg i påsen. Det är dock Peter som står för matlagningen i detta hus och han har följt recepten till viss del.
Idag är det onsdag och hitills har vi ätit: kycklingfile med mango chutney och matvetesallad & idag åt vi Wallenbergare ala nilssons med potatis och lingon.
Mycket gott har det varit.
Nu till slut resultatet. Vi (jag och Peter) har bestämt oss för att INTE fortsätta med kassen.
Detta beslut bygger INTE på att det är dåligt innehåll i påsen utan enbart på att vi är kräsna ;)
Fina grönsaker, kött och basvaror.
Vi kommer dock variera våran kost mer och det kan vi tacka Linas Matkasse för.
Jag tycker innehållet var roligt och det skulle kunna användas men med egna recept.
Men vill ni ha en enkel vardag utan att behöva tänka på vad ni ska äta och dessutom få det hemkört till dörren?? Prova absolut Linas Matkasse.
Ett minus är att dom inte kan packa kassar för allergiker.
Betyg: 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar