måndag 8 februari 2010

Helg helg

Hua vad helgerna går fort. Det är skrämmande...skulle behöva en dag till ;)

I fredags hade vi middag med en klasskompis till Lucas och hans mamma.
Det var super trevligt och Peter gjorde en underbar fläskfilegryta.
Super mumsigt och mycket trevlig kväll.
Barnen somnade av sig själva och Leo somnade vid bordet först ;)

Lördagen har jag ju redan skrivit om ;)

Söndagen började lugnt och fint med 2 pojkar som lekte förläldrar som städade och alla var lite trötta och sega. Lucas såg helt död ut men hade rätt mycket energi och ingen feber.
Efter lunch drog jag och Lucas iväg på bio med T och M.
Vi såg "prinsessan och grodan. En underbar disney saga med vacker musik och en fiiin handling.
Somnade dock men det var en klassisk handling och dubbel kollade med T om jag missat något;)
Lucas tycker om att gå på bio...han älskar popcorn och jag tror han tycker det är mysigt i mörkret. Vi ska helt klart bli bättre på at gå på bio, vi kanske går ett par ggr per år.
Vill börja gå med Leo också men då tar jag nog bara honom första gångerna.
Det tog ett tag innan Lucas kunde sitta kvar hela filmen..kommer ihåg att första heeela filmen han satt kvar på var "nicke nyfiken".

Kvällen med lugn och trött och avslutades med pizza.

En mycket mysig helg.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar