lördag 27 februari 2010

Loppisdag

Det var det idag. Jag och T stod på loppis.
OMG upphör aldrig att förvånas över hur fräcka folk kan vara.

Hade tex en ljuslykta som jag ville ha 10kr för.
En dam sa att hon gav 5kr...jag sa nej....hon fortsatte med att hon tyckte 5kr var ett bra pris...jag svarade att det var hennes åsikt och att jag ville ha 10kr. Till slut blev det en prinsip sak och gav mig INTE. Det är inte ofta jag är envis men är folk tröga då säger jag ifrån. Hon fortsatte att ge sina bud på mina saker och jag fortsatte att säga nej. Till slut sa jag till henne att jag har köpt dom här grejerna för pengar och inte ens i närheten dom pengarna hon erbjöd. Sen bad jag henne fint att gå därifrån. Hon gick men kom tillbaka några gånger...lika dum..och hon fick ett lika bestämt bemötande från mig alla gånger. Jag är en snäll människa men jag är inte dum...och jag kan tom bli elak om jag behandlas fel. Suck.
Blev en bra dag ändå och den fortsätter imorgon..dock inte förens efter 13 för min del då jag jobbar imorgon. Men T håller ställningarna ;)

När jag kom hem drog Peter och spelade hocky.
Jag hade lovat Leo att vi skulle baka och det hade han inte glömt.
Komponerade ihop ett eget recept på småkakor. Jag och T hade under dagen disskuterat vad morgondagens recept ska bli och hon sa att hon ville se ett kakrecept..alltså på småkakor.
Jag är dock ingen småkaksbakerska..men när jag och Leo skulle till att baka drog jag ihop ett gäng småkakor som var super goda. Och det mina vänner...kommer att bli morgondagens recept.
Och glöm nu inte bort att imorgon kväll drar jag vinnaren i min tävling ;)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar