lördag 15 maj 2010

Fredags mys



Igår efter jobbet var jag och en jobbarkompis och tränade.
Ja jag vet..fredag kväll men allvarligt det var länge sen fredag kväll var något annat än chips till bompa och mys med barnen och mannen.
Det kan hinnas med även fast man tränar ;)
Och det var jätte skönt och vi var helt själva i gymmet.
Andra dagar brukar det vara massa folk där och det är inte så kul att komma då med blekfis spinkisben och vara så pinsamt otränad och svag ;)
Promenerade sen hem och det var skönt och varmt.
Väl hemma tog jag över barnen som satt i badet medans Peter åkte och handlade.
Han skulle gör middag med grillat. Mmmmums.
Fredagsmys, amigo på bompa och ostbågar...barnen somnade lagom tidigt.
När jag kom ner i köket hade Peter dukat med tända ljus, vin (till mig) och öl (till honom) och lagt upp den underbara maten. Det bjöds på grillad fläskfile, klyftpotatis (på bakpotatis), sallad och tzatsiki. Helt ljuvligt gott och efter andra portionen var jag proppmätt och vi gick upp och la oss i soffan (peter i fotöljen) och inväntade matkoman som inte kom till mig dock.
Vi kollade på hockey...sverige-lettland. Ingen höjdar match men det finns sämre att kolla på.
Dock tänker jag tillbaka på NHL i NY och då kommer längtan smygande igen...ohhh jag vill dit.
Igår var det även en dag som både gav liv och tog liv.
En jobbarkompis fick en son igår...deras första barn. Mysigt..kommer ihåg hur det kändes när första barnet kom. Konstant trött men ljuvligt lycklig. Grattis till er och hoppas vi får se den lilla prinsen snart ;)
Igår morse skedde det även en olycka på ett ställe som tillhör mitt jobb.
En man dog när han skulle laga en hiss. Hemskt...usch jag finner inga ord.
Man kan aldrig skydda sig själv eller sina nära och kära mot allt ont och alla olyckor.
Det är bara att leva sitt liv så som man vill, älska, förlåta och inte lämna något till dagen efter.
Hoppas ni får en toppen lördag.
Vad lördagen bjuder på hos familjen Nilsson det återstår att se.
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar