fredag 7 maj 2010

Musik ska byggas utav glädje...



Dom flesta har någon slags relation till musik.

Man kan ha minnen till vissa låtar, gilla ett speciellt beat eller dyra en artist.

Musik kan verka avslappnande, upplyftande, trösta och ge glädje.

Musik har många användningsområden och har funnits sedan urminnes tider.

Min egen relation till musik är enorm. Den skänker mig energi och glädje med rätt gung och avslappande och rogivande när det behövs. Jag är dock INTE en av dom som lyssnar på texter så ofta. Jag är en av dom som lyssnar på ljudet...på musiken och efter det kommer användningen. Det kan variera enormt vad som ger mig vad beroende på humör och omgivning.

Jag vill dock ha mycket tryck och skönt gung i energigivande musik.

Jag är tjejen som rör mig till texter som är otroligt barnförbjudna då jag inte ens inser vad dom sjunger...med rätt musik älskar jag det. Jag har för mig att Chris Brown hade med detta i en show han hade...just att tjejer dansar och älskar ett skönt gung och inte ens hör hur illa texten.

Men mig bekommer det inte...musik för mig är livet...det går inte att leva utan musik i min värld.

Vad tycker ni om musik? Vad ger den er och vad gillar ni.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar