tisdag 18 maj 2010

Old School


I helgen var vi på långpromenad i Peter barndoms områden. Först kom vi till ett område med massa höghus, stor lekpark och blandade familjer i området. Fick direkt barndomsminnen från
lilla Flen. Det var tider det ;)
Massor med barnfamiljer, stora lekparker, stora berg, sjön. Ok låter kanske inte som en idealisk miljö för ett barn men det var underbart och inga olyckor skedde. Helt otroligt vad vi hittade på saker. Vi var ute heeela dagarna och lekte på olika gårdar..eller drog till slottet och låste in någon stackars bonde ;) Eller lekte dektektiver i halvt övergivna hus. Gud vi hade nog heeela Flen som lekplats. Livsfarligt ;) Jag skulle aldrig vilja att mina barn drog runt så idag men tider förändras och idag är det hårdare klimat, fler fula gubbar och elaka barn.
Hur som helst saknade jag gemenskapen som var i mitt område hemma. Alla hade koll på varann, en del mammor träffades i lekparken med fika eller lunch och hade picknik.
Hemma på vårat område här ser man ingen när man är i lekparken.
Eller jo om det är på en vardag innan kl:16.30 så ser man ju dagmammor och kan fika och umgås med dom. Men inga föräldrar.. Inga knytis..trååååkigt.
Kanske borde dra med mig lite mammor ut och ha knytis i lekparken. :)
När vi gick hem sen fann vi en stor glänta där det växte hur mycket vitsippor som helst. Det var jätte vackert och en perfekt lekplats egentligen. På vägen så vi massor med liljekonvaljblad också så det blir nog en promenad dit snart igen...ÄLSKAR liljekonvaljer.
Det var en underbar promenad som avslutades med glass på Plantagen.
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar