fredag 7 maj 2010

Morgonstund...


Igår åkte vi med barnen till mina föräldrar. Dom kommer hem på söndag igen. Måste säga att det är så himla lyxigt att få en break ibland .
Älskar mina barn mer än något annat men ibland är det så himla skönt att bara bry sig om sig själv..och Peter så klart ;)
Att få vakna till strålande solsken och fågelkvitter...dricka sitt kaffe helt själv lugnt och tyst.
Och bara göra iordning mig....hinna vakna uppp lugnt och fint. Ingen trots, ingen stress och ingen fråga om man glömt något till skola/dagis. Ingen lämning..ingen hämtning och ingen kvällsstress med alla runtiner som ska fixas. Strunta i att dammsuga och bara slänga sig på soffan eller göra det man känner för just då. DET är verkligen lyxigt. Och samtidigt veta att barnen har det bra och mysigt och att dom blir lite bortskämda med mys och bus.
Jag är så enormt tacksam för att jag har mina föräldrar på många plan men just detta är en stor del av det. Vi har iof röjhelg hemma i helgen och ska städa både på området och hemma men vi får göra det heeelt ifred. Ingen Leo som rymmer för han vill göra något annat, inga måsten, inga rutiner.
Hoppas på grillat ikväll...med en mumsigt sallad med fetaost till. Kanske blir det ett glas vin..eller cola :) Jag väljer...hihi.
Ha en toppfredag mina kära läsare för det ska jag ha.
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar