tisdag 11 maj 2010

Mys mys



I helgen var vi barnlediga som ni kanske läst redan. Så himla lyxigt även om det känns tomt åxå. Men vi har lärt oss att uppskatta och njuta av denna paus i vardagen.
I lördags kväll var jag på date med min man ;)
Så busigt och spontant.
Vi såg Clash of the Titans. Den handlar om Persius (som spelas av Sam Worthington) och hans kamp mot Underjordens gud Hades. Persius är halvgud då hans far är Zeus och hans mor är människa. Han är cool, god och en riktig hjälte. Jag älskade filmen och den var full av bra skådespelare.
Enda nackdelen med hela bio upplevelsen var 3D.
Innan filmen började var det reklam för Festis och den var jätte cool och 3D effekten var spännande. Hade då höga förväntningarna på filmen men det raserades ganska fort.
När 3D effekten skulle vara tyckte jag det var grötigt, otydligt och katasrofalt.
Det förstörde dom enorma scener där det skulle ha höjt filmens känsla.
Jag vart klart besviken men har förstått att det finns skillnad på 3D film och film där 3D är tillagt. Detta var inte en 3D film och det var väll det som sabbade det hela.
Tycker dock att det är trist när nya tekniker ska tvingas på produkter bara för att det säljer och när slutprodukten bli helt krappy. Hopp om livet..kanske jag ser en underbar 3D film någon dag ;) Själva filmen var iallafall grym ;)
XOXO



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar