torsdag 27 maj 2010

Glass i stora lass

Ännu en dag i vabbens tecken. Lilla Leo låg heeelt utslagen hela tisdagen när Peter var hemma men både igår och än så länge idag så är det fullrulle.
Igår var vi inne mestadels då det var lite kallt ute men på eftermiddagen så tog vi oss ut och Leo cyklade och gungade. Idag har jag dock lovat att vi ska bege oss till en lekpark och leka massor.
Idag är tredje dagen på pencilinet så han borde vara smittfri.
Vi håller oss på avstånd från andra människor ändå dock ;)

Igår hade Lucas skola myskväll. Det var loppis, fiskedamm och massa skoj.
Vi föräldrar grädda våfflor och den gruppen jag stod med var riktigt kul.
Vi hade super roligt och skoja och busa och fick in en super bra rutin på gräddandet.
Roligt roligt.
Jag hade även bakat sirapscookies och cupcakes med chokladfrosting som fröknarna fick sälja.
Ja jag vet..någon av er kommer reagera på att jag bakar med en sjuk Leo hemma men säkerhetsreglerna på hyggien var på topp och Leo befann sig en bra bit bort, allt rengjordes innan och ja..hygienen var som sagt på topp.
Bakverken sålde slut i ett nafs och jag fick ett mycket mycket bra betyg av en liten flicka som köpte sirapscookies när jag stod och pratade med fröken.

Lucas var glad och trött när vi kom hem. Det har ju varit 2st ute kvällar denna veckan för honom och det tar ju så klart på energin när det blir senare isäng.
Så imorse vaknade han på stråååålande humör...NOT.
Men men..nu är han och Peter på skola och jobb och jag och Leo ska snart gå ner och äta frukost och ta en medicin kamp. Mmm medicin är INTE gott och det är ganska svårt för en 3-åring att förstå varför han måste dricka något såååå äckligt. Men men...vi får se hur det går..i ska det i varje fall vare sig han vill eller inte.

XOXO

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag!

    Gå jätte gärna in på min blogg och delta i tävlingen där jag lottar ut en inbjudan till den nya receptsidan Baka.se plus en goodiebag! Ha en jätte skön helg! Kram Daniella - BakeCake

    SvaraRadera